Campagne

Dirk van den Broek

Campagne

Dirk van den Broek

Socials, Digital & Activatie/Event

Het runnen van een supermarkt valt of staat met de kwaliteit van de supermarktmanager. Door de pandemie liep er genoeg kwaliteit rond zonder baan: horecamanagers waar Dirk potentieel in zag. Dus ontwikkelden we de 'Omschoolweek', een wervingscampagne voor Dirk die de doelgroep emotioneel raakt. Een nieuw thema binnen de langer lopende werkgeverscampagne van Dirk: de superopleiding van Dirk.

OplossingOmscholen als een pro

De Omschoolweken voor de horeca. Een superopleiding waar we de managers in spé omscholen van horeca- naar afdelingsmanager.

ExecutieGeen horeca trekjes

We trapten af met een opvallend persbericht en een aantal korte online video’s, waarin onze afdelingsmanagers in spé de horeca trekjes nog niet helemaal zijn verleerd.

ResultaatMaximaal succes

De Omschoolweek was een succes. Sterker nog, de campagne is na 3 weken stopgezet omdat het maximale aantal goed te verwerken sollicitaties was bereikt.

ResultaatEen blijvertje

De conversie naar een sollicitatie van een gemiddelde wervingscampagne op LinkedIn ligt tussen de 0,2-0,5%, de ‘omschoolweek’-campagne scoort 5% (!). We realiseerden 328 sollicitaties. Dagbladen, radioprogramma’s en actualiteitenrubrieken op TV besteden heel veel aandacht aan de campagne en de verhalen achter de Omschoolweek. De totale waarde van de free publicity komt op meer dan €60K. De Omschoolweek is inmiddels al meerdere keren teruggekomen. Een blijvertje.

Facts & figures
CONVERSIE
# SOLLICIATIES
FREE PUBLICITY

Een spraakmakende oplossing voor een arbeidsmarktprobleem.

Waar ben je naar op zoek?

Dan linken we je gelijk aan de juiste persoon, wel zo handig

Rozenstraat 60-62 / 1016 NX Amsterdam

INSTA / FB / IN

© NATWERK / CREATIVE AGENCY / 2022