Campagne

Mauritshuis

Campagne

Mauritshuis

(D)OOH, Socials, Digital, Free Publicity/PR & Print

Het Mauritshuis lijkt een museum alleen voor de kunstliefhebber, maar is veel toegankelijker dan je denkt. Deze perceptie zorgt voor een drempel. Die drempel wij willen wegnemen, door schilderijen uit het Mauritshuis opnieuw relevant te maken voor een jongere doelgroep. Met het thema ‘bekijk het Mauritshuis met je oren’, doen we dat. Muzikanten kijken kunst, raken geïnspireerd en maken op basis van schilderijen muziek. Een gouden formule, zo blijkt.

OplossingKijken met je oren

We brengen het werk van het Mauritshuis tot leven, door schilderijen te beleven met andere zintuigen dan alleen je ogen.

ExecutieJong bloed

Het Mauritshuis vraagt eigentijdse, originele en creatieve muzikanten om een nummer te schrijven over een werk uit het Mauritshuis. Het vormt dé manier om de gewenste jongere doelgroep aan het Mauritshuis te binden.

Een rijk palet aan artiestenEen rijk palet aan artiesten

We hebben deze succesvolle campagne al met 7 verschillende artiesten mogen uitvoeren. Dagbladen, radioprogramma’s en actualiteitenrubrieken op TV besteden veel, heel veel aandacht aan de campagne en de verhalen achter de werken. Met een mediabudget van maximaal 20K per keer hebben we nu al het volgende bereikt:

ResultaatSpinvis, Merol, Willie Wartaal & Goldband

Het nummer ‘Parel’ van Spinvis behaalt op Spotify meer dan 80.000 streams in 5 weken. 231.038 keer in totaal. Het nummer ‘Slippertje’ van Merol behaalt op Spotify 335.934 streams en 187k aan traditionele mediawaarde. De lancering van het nummer ‘Mootje’ van Willie Wartaal haalde een streambereik op Facebook van 10.679 kijkers. Het nummer ‘Psycho’ van Goldband wordt op bijna op elk festival door de mannen gespeeld en de videoclip die we maakten heeft ruim 60k views op YouTube.


Een spraakmakende oplossing voor een nieuwe doelgroep.

Waar ben je naar op zoek?

Dan linken we je gelijk aan de juiste persoon, wel zo handig

Rozenstraat 60-62 / 1016 NX Amsterdam

INSTA / FB / IN

© NATWERK / CREATIVE AGENCY / 2022