union

Union heeft niks

met auto’s

 

Union is het op één na oudste fietsenmerk van Nederland, toch is het merk onder de jongeren/jong-volwassenen nog niet top-of-mind. Union heeft daarom gevraagd een PR-activatie te ontwikkelen om het fietsmerk neer te zetten als het ‘ondeugende zusje’ van Gazelle en zo meer merk-awareness te creëren bij de jongere doelgroep.


Onze oplossing hiervoor is een fietsenstalling op wieltjes, waarmee een auto-parkeerplek omgetoverd kan worden tot een fietsenstalling met maar liefst 8 fietsplekken. Deze hebben we geparkeerd in de P.C. Hooftstraat en kreeg daar van omstanders, winkeliers en uiteraard fietsers, veel aandacht.


De actie heeft veel PR-waarde rondom Union gecreëerd. Op verschillende kanalen was het filmpje te zien, van AT5 tot FastCompany. Ook vandaag de dag nog wordt het filmpje bekeken en gedeeld. Daarmee is het Union gelukt de juiste doelgroep te bereiken.

For more, check
out our Vimeo